Leather bag care instructions

Utua bags are made of genuine leather. Our customers often ask for instructions for taking care of their leather bag. It is simple to care for high-quality, genuine leather. Leather is a durable natural material that has been used for centuries to manufacture different utility items. In order to keep leather beautiful, faultless and clean for a long time, it is recommended to care for it by moisturising and cleaning the leather at the same time. We recommend Collonil’s plant-based leather care products. The product range includes care oils and protective products that are mild and safe to use. Plant-based care oils are the traditional way to care for leather products, without strong chemicals. For more details, please read the leather bag care instructions below.

PEBBLED TOP-GRAIN LEATHER

Treat your leather product twice a year with a moisturising conditioner in a neutral colour. Take your time and let the care product soak in the leather. If required, remove any excess leather care product from the leather’s surface with a clean, soft cotton cloth before taking the product back to use. The conditioner cleans and moisturises the leather. 

If your bag has gotten wet in rain or some mishap, let it dry slowly, away from direct sunshine or other heat sources. When the bag has dried, you can treat it with a moisturising conditioner in a neutral colour. Do not scrub a wet bag, scrubbing may damage the leather’s surface! A genuine leather product may bleed colour when damp.

If a stain appears on your bag, clean it with a cotton cloth dampened with warm water and Marseille soap, or use a leather-specific cleaner product. If you want, you can protect the leather with a moisture protection spray, shielding the product from dirt, as well as moisture. Store the bag stuffed with something in its protective pouch. Clean the inside of the bag, as well. Any stains in the lining should be cleaned when they are new by wiping with a damp cloth.

Remember that leather is a genuine natural product! Genuine leather can stretch if it is subjected to stretching. Stretching can be caused by carrying an excessive weight in the bag or packing the bag too full. Choose the bag right bag for your purpose – in a correct-sized bag, items can be carried comfortably.

Utua bag is a genuine, hand-made leather product. The nature of the leather includes small wrinkles in the surface of the leather and living colours. Your Utua bag will withstand time and age beautifully with proper care.

VEGETABLE-TANNED LEATHER

Vegetable-tanned leather is a natural and ecological option. Vegetable-tanning is performed with tannins sourced from natural materials and biodegradable vegetable oils. The colour of the bag’s surface becomes unique with the manual dye process. The surface of the leather becomes covered with a beautiful patina, showing the marks and wrinkles left by life. The marks and scratches appearing in use can be slightly reduced by rubbing them with your fingertips. The natural grease from skin helps to even out the traces. We recommend Collonil’s Bamboo Lotion for the cleaning and care of vegetable-tanned leather. Vegetable-tanned leather can be more sensitive to moisture and dirt, and it can be protected before use with products such as Collonil’s Protect & Care spray or Carbon Pro Spray. 

Please take good care of me!


Browse categories

Your shopping cart is empty

Suodata tuotteita

Terms and conditions

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 10.11.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Utua
Brahenkatu 10
92100 Raahe

+358505276057
info@utua.fi
www.utua.fi
0961766-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Utua - a bag for life yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Utua
Brahenkatu 10
92100 Raahe

+358505276057
info@utua.fi
www.utua.fi
0961766-4

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Right of withdrawal

You have the right to cancel this agreement within 14 days without giving any reason. The withdrawal period ends within 14 days starting from the day you received the last shipment, or in the case of downloadable products, from the moment you received the order.

In order to exercise the right of withdrawal, you must notify us of your decision to cancel the agreement in an unambiguous way (for example, by mail or by email). You can also use our printable return form, but its use is not mandatory.

To comply with the deadline for withdrawal, it is sufficient that you submit your notice of cancellation before the end of the withdrawal period.

Effects of withdrawal

If you withdraw from this contract, we shall reimburse to you all payments received from you, including the costs of delivery (with the exception of the supplementary costs resulting from your choice of a type of delivery other than the least expensive type of standard delivery offered by us), without undue delay and in any event not later than 14 days from the day on which we are informed about your decision to withdraw from this contract. We will carry out such reimbursement using the same means of payment as you used for the initial transaction, unless you have expressly agreed otherwise; in any event, you will not incur any fees as a result of such reimbursement.

You must return the goods without delay and no later than 14 days after informing us about your decision to withdraw from the contract. The deadline is met if you send back the goods before the period of 14 days has expired.

You are only responsible for the kind of value decrease of the goods that did not result from treatment that is required for determining the nature, properties and functionality of the goods.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset, pakkausmateriaalin, pakkauskustannukset, palautusprosessin ja tuotteen uudelleen varastoon siirron.

Kustannukset näissä tapauksissa:

Suomi 15 € ja Ruotsi 20 €

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti. Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Gift cards used in the shopping cart